Decadent - Reisverslag uit Bombay, India van Suzanne en Jolande - WaarBenJij.nu Decadent - Reisverslag uit Bombay, India van Suzanne en Jolande - WaarBenJij.nu

Decadent

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Jolande

29 Juli 2014 | India, Bombay

Dinsdag 29 juli
Twee uur ’s nachts – na drie uurtjes slaap – gaat de wekker. Het is zover; we gaan naar India! In alle vroegte vertrekken we naar Schiphol (thanks Johan!), om vanaf daar via Zurich naar Mumbai te zullen vliegen. In Zurich blijkt dat we een upgrade krijgen, we vliegen het hele stuk business-class! Half giechelend en juichend lopen we het vliegtuig in. Jolande heeft toch al heel vaak grote afstanden gevlogen, maar ook nog nooit business-class. Ze wil het eerst ook niet geloven, of ik het wel goed verstaan heb? Voor mij is het uberhaupt de eerste keer buiten Europa en dus de eerste keer zo lang in een vliegtuig. We blijken naast elkaar te zitten en de plekken zijn van alle comfort voorzien; de stoel kan in lounge-, bed- en massagestand, we krijgen een 3-gangendiner wat we zelf mogen kiezen en krijgen een ‘goodie-bag’. In alle feeststemming besluiten we de dag maar goed te beginnen met een glas champagne (we hebben het over half 10 in de ochtend), wat wordt geserveerd in echt glas. Terwijl het klootjesvolk braaf achter het gordijntje moet blijven, leven wij als een god.. in een Airbus. Swiss Air bedankt ;-).

Om tien uur ’s avonds, plaatselijke tijd, landen wij geheel uitgerust en met gemasseerde ruggetjes in Mumbai. Alles verloopt soepel, binnen no time hebben wij onze koffer en lopen we met een beetje angst naar de uitgang. We verwachten stank en chaos, gelukkig valt dit erg mee. Er staan tachtig taxichauffeurs met ‘placards’ te wachten en binnen een minuut hebben wij ‘onze’ gevonden. De rit naar het hotel is erg kort en daar aangekomen blijkt alles tot in de puntjes geregeld, dus we zijn een uur na het landen op onze kamer. Natuurlijk hoort bij deze decadente dag ook een cocktail (met decadente prijs), dus daar sluiten we de dag mee af.