Cobra. - Reisverslag uit Kundāpur, India van Suzanne en Jolande - WaarBenJij.nu Cobra. - Reisverslag uit Kundāpur, India van Suzanne en Jolande - WaarBenJij.nu

Cobra.

Door: Jolande

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Jolande

07 Augustus 2014 | India, Kundāpur

Voor de tweede dag op rij worden we wakker met het besef dat de stroom 's nachts is uitgevallen: het is warm (zonder de verkoeling van de fan) en donker. Verder begint de dag goed met cornflakes en sojamelk, en daarna het dagelijkse tandenpoetsen van de kinderen. Schone, mooie kleren hebben hier weinig zin, want zodra ik de tandjes van een kind gepoetst heb, zit ik onder het kwijl en de tandpastavlekken.. Ik probeer het maar los te laten ;-)
In de ochtend kunnen we niet zo heel veel kinderen individueel zien omdat de schooldag vrij laat start en wij met de kinderen wandelen en de 'yoga' verzorgen. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog koffiepauze! Vandaag echte koffie in plaats van een mix tussen koffie en thee.
Als we bijna toe zijn aan onze dagelijkse wandeling worden we geroepen: er zit een slang vlakbij de poort (ingang) van het tehuis. Het is nou niet bepaald een huis-, tuin- en keukenslang, maar een heuse cobra. Zijn die niet giftig?? vraag ik -lichtelijk in paniek -. Niet alleen giftig, maar vaak ook dodelijk luidt het antwoord. Van enige geruststelling is dus weinig sprake. Gelukkig heb ik maar een klein stukje van hem gezien, maar Suus ook het hoofd. Dat worden nachtmerries vanavond. De cobra is heilig in India (hoort bij Shiva als ik me niet vergis) en mag daarom niet gedood worden en je mag er ook niet naar wijzen. Vanwege die laatste belemmering kon men mij ook maar moeilijk duidelijk maken waar het hoofd van de slang zich nou precies bevond. En toen moest onze wandeling nog beginnen.. We besloten in het midden van het pad te lopen om daarmee bermen en struiken te vermijden. Geen slang meer gezien, enkel een verdwaalde koe.
Met de lunch werd er vandaag weer goed voor ons gezorgd. Shobha neemt al een paar dagen bakjes met eten voor ons mee. Vandaag stond er zoete aardappel en idli (zie google ;-)) op het menu. De middag vloog voorbij. We hebben een aantal kinderen behandeld en de ‘craft’ verzorgd. Dit bleek een ware creatieve uitspatting: een mobiel met daaraan papieren vlinders versierd met vingerverf.
Morgen is het vrijdag en dat betekent weekend, waarin wij gebruik gaan maken van het enige luxe hotel in de stad, genaamd ‘Blue Waters’. Tijd voor de drie ‘W’s’: WIFI, Warme douche, Wél schoon. Namasté.

  • 07 Augustus 2014 - 18:53

    Willie:

    Ha meiden,

    Spannend zo'n cobra, en wat een heerlijk vooruitzicht, even in een hotel. Gaan jullie ook nog wat ondernemen of lekker uitrusten en relaxen Regent het nog steeds of is het ook wel eens droog. Wat een belevenissen toch allemaal. Wat zal het leven hier straks saai voor jullie zijn.
    Liefs, Willie

  • 07 Augustus 2014 - 19:01

    Jan Willem:

    Leuk om allemaal te lezen!
    Wat een ervaring. Mooi zo'n andere cultuur en andere manier van leven.
    Groet, Jan Willem

  • 07 Augustus 2014 - 23:45

    Hennie Biemond:

    Dag dames,

    Het zijn onderhoudende verhalen. Je krijgen echt wel wat mee van India, dunkt me. En hoe gaat het met jullie werk. Lukt het om zicht op de taalvaardigheid van de kinderen te krijgen? Ik ben benieuwd.

    Hennie

  • 08 Augustus 2014 - 09:44

    Anne-Roos:

    Super leuk om jullie verhalen te lezen dames. Geniet er nog van en voor nu een heel fijn weekend.

    Anne-Roos

  • 08 Augustus 2014 - 22:24

    Jacomien:

    Een cobra, dat is precies de reden dat ik Europa niet uit durf. Jech, en heb je er ook al van gedroomd? van onze voormalige buren die naar Borneo verhuisden hoorde ik ook verhalen over een python onder de veranda, of in de badkamer, in ieder geval eng. Geef mij maar een regenworm.
    In Groningen hebben we nu ook eindelijk regen. Gister in een half uur bijna tien milimeter en nu begint het ook weer te spetteren. Ik hoop dat het doorzet. De boeren durven de aardappelen niet te rooien omdat ze bang zijn dat ze beschadigd raken door de scherpe kluiten. Al het graan is er nu wel zo'n beetje af, dat hebben ze fluitend kunnen oogsten. Fijn weekend gewenst, zodat jullie er volgende week weer lekker tegen aan kunnen. jacomien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundāpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Indian Independence day

13 Augustus 2014

JOOS. goes India

09 Augustus 2014

Blue Waters & Udupi

07 Augustus 2014

Cobra.

04 Augustus 2014

Aan het werk
Suzanne en Jolande

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4253

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: